HTML

A Vilag ahogy en latom

Gondolatok az eletrol, minden amit el tudsz kepzeli, talan olyan is amit nem...Mindennapi gondolataim szeretnem megosztani barataimmal, ismeroseimmel. Talan az idegeneknek is erdekes lesz. Vannak egyaltalan idegenek? Vagy mind egyek vagyunk?...

Friss topikok

  • Attila75: Sziasztok! Nagyon jo a blog bejegyzes,es a kommentek is! latszik,hogy normalis emberek az olvasok,... (2010.08.06. 02:34) Elidozom az idezetekrol
  • Nagytesod:): Hey! Senki nem írt??Vagy csak én nem látom?Vagymi?Jó lett az írka Áki meg jó futkorászást neked:).... (2010.06.08. 22:25) Vissza a jovobe?
  • körmendi orsolya: imádlak pont az ilyen öszinte dolgaid miatt..kis művészem :) (2010.05.04. 13:35) Prologus/Invokacio
  • körmendi orsolya: sok volt a saját gondolat és sok volt müller péteré is..aki a kedvenc irom :) örülök hogy segithet... (2010.05.04. 13:29) A kommentek kommentje
  • körmendi orsolya: Abban a tudatban élünk, hogy senki nem tartozik senkihez. Te ott vagy, én itt - semmi közünk egymá... (2010.05.02. 21:00) Gondolatvihar

Linkblog

Elidozom az idezetekrol

2010.05.13. 16:41 :: akos.czentlaki

 

Hello mindenki!

Hat en sem gondoltam volna hogy ilyen 'hamar' lesz uj bejegyzes, de hala par ismerosnek /akiket sajna nemis ismerek/ ujra ugy ereztem, kozze kell tennem gondolataim. Tortent ugyanis, hogy olvastam egy idezetet facebookon... Most ez 'adja'... Minenfele idezeteket postolunk...neha en is. Elgondolkodtato mi lehet ennek az oka. Egyreszt amit mindenki tud: Simply Szar a vilag! Az amive tettuk a foldunket mivel jar? Sok gonddal, problemaval... Az embernek szinte mar nem lehet egy felhotlen napja.. A 'felnotteknek' penzugyileg nehez az elet, a fiataloknak erzelmileg. Nem talaljak a helyuket...ezert keresunk tanacsot, bolcs gondolatokat bolcs emberektol...talan segitenek..talan meno leszel ha kiirod facebookra. Addig sem erzi magat egyedul az ember  ha nincsenek igazi baratai amig olvassa a kommenteket, mert sajnos az ilyen amber akinek nincs elete nem is tud mast irni az uzenofalra csak mas gondolatait. Valojaban nemis errol akartam irni, hanem arrol a bizonyos idezetrol. Altalanossagban meg annyit hogy ha talaltok ilyen jo idezeteket, gondolkodjatok el rajta, tanuljatok belole ahelyet , hogy kozzeteszitek! Ha tudjuk hasznalni mas bolcsesseget magunk is bolcsebbek leszunk ;)

Lenyegre terve..az emlitett idezett nemis ilyen..egy program dobta ki. Viszont ha nemis o irta be, de kozze tette az illeto /nevezzuk Szabinanak:)/ azt jelenti hogy tetszik neki, illetve egyetert vele. A kovetkezo volt az idezet:

"Nem az a legalapvetobb erzelmi szuksegletunk, hogy szerelmesek legyunk, hanem az, hogy tarsunk oszinten seressen, olyan szeretettel, mely nem az osztonokbol fakad, hanem ertelmi es akarati vilagban gyokerezik. Arra van szuksegunk , hogy olyasvalaki szeressen aki szabadon dontott mellettunk, s aki meglatja bennunk a szeretetremeltot."

Mindenki gondolja at egy percig.

Hat en elgondolkodtam, kommenteltem is : "nem tudom kitol van ez az idezet de nem egeszen van rendjen szerintem" Beertem ennyivel, ugye a velemenyem nem egy mondat :) Mire Szabina: "fogalmam sincs kitol de szerintem van benne valami" Es a kovetkezo komment kesztetett arra, hogy kifejtsem a velemenyem bovebben: "Akos most ezzel mi bajod? Tokigaz" Koszonjuk Ginanak a blogtemaotletet :)

Na halljuk Akos! 'Lehet, hogy kulonc vagyok de ha engem megkerdezel, Akos mikor voltal eletedben a legboldogabb? Gondolkodas nelkul ravagom, hogy mikor szerelmes voltam. Nem egyetlen lanyra kell gondolni, mert nem egy volt/van hanem a szerelem memorara, ami jobb akarmilyen drognal. Ha megnezzuk az ovisokat...mikor szerelmesek...:) Szerintem boldogabbak mint mikor megkapjak a legujabb legjobb jatekot :) Ha visszagondolok ovis magamra - fura de szinte latom kulso szemmel - Mikor anyuek megkerdezik - latva hogy boldogabb vagyok mint altalaban - "Na mi volt az oviban?" Mire en: "Haaaat, szejejmes vagyok!!!":) "Igeeen? Kibe?" Es a gyerek ugye oszinte - tiszta a lelke ;) - "haaaaaaaat a Szilvibe, Rekaba meg a Hedibe!:)"  Es a szulok jot mosolyognak "Joooolvan Akika". Godnolvan meg csak gyerek. Tehat egyreszt nem tudhatja mi az a szerelem, masreszt hogyan erezhetne 3 szemely irant. A gyereknel oszintebb es erzelmesebb ember nincs. / Mikor valakire mondjak, hogy orok gyerek, arra gondolnak, hogy bolondos, jatekos...En azert tartom magam orok gyereknek mert 21 evesen is mindig oszinte vagyok es erzekeny akar egy gyerek..a legkiseb igazsagtalansagot sem turom el, ahogy a gyerekek sem/ Az ember egy mas vilagban van mikor szerelmes, szarnyal, nincsenek gondok. Engem ez az erzes eltet, sohasem vagyok igazan boldog nelkule. Igen ez osztoni dolog, ertelemhez semmi koze. Mivelhogy osztonbol fakad, korhoz nem kotheto, szoval egy ovis is lehet szerelmes, sot o lehet csak igazan... ott meg nincsenek eloiteletek, rossz emlekek stb... Nem cafolom az idezetet, csak mas vagyok mint aki irta. Gyermeki naivitasom megnyilvanulasa a szerelemmel valo viszonyom is. A fenti idezetet valoszinuleg egy soket megelt, tapasztalt ember irta aki sokat csalodott eleteben es feladta a fajdalom kockazatat erzelemmentes boldogsagert /ami szamomra nem boldogsag/. Amit nem itelek el/mint ahogy senkit es semmit sem/ csak en nem ilyen vagyok. En inkabb elvezem a szerelem varazsat amig tehetem, meg ha tudom hogy mikor vegevan az fajdalommal jar. Amit egyebkent a szerelem elfeledtet, tehat erre kozben nem gondolok egy pillanatig sem, tehat ez egy ordogi kor. Mit mondanak meg az 'okosok'? Hogy ahol szerelem van nincs banat, nincs fajdalom, meg az igazi szerelem orokke tart stb...pfff...Hat el vagytok tevedve!!! A napsutes nem napsutes mert este ugyis lemegy a nap? Vagy mert holnap eso lesz? Hat dehogynem!!! En elvezem a napsutest amig lehet, eszembe sem jut a rosszido, a szurke napon pedig kedvtelen vagyok, es ez igy van rendjen. Az idezet iroja valoszinuleg egy fenyes meleg napon azt gondolja aa nekem ez nem kell, holnapra esot mondanak, miert oruljek  napnak ha nem sut orokke? Inkabb legyen minden nap 'enyhe', kozepes ido minden nap es elleszek... Hat sajnalom az ilyen embert. Mert ertelmes...az agyaval gondolkozik nem a lelkevel. Az ilyen emberek miatt jutott oda a vilag ahol van. Kedvenc idezetem pont ide illik :) "Jol csak a szivevel lat az ember, ami igazan fontos a szemnek lathatatlan." Antoine de Saint-Exupéry. Van meg ezer meg egy gondolatom de a konyvirast kesobbre tartogatom :)

Szoval befejezeskent azt tanacsolnam mindenkinek, hogy elvezzuk es ertekeljuk a 'napsutest'!

Extranak egy foto a szerelemrol :)

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://akosvilaga.blog.hu/api/trackback/id/tr342000490

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Renato 2010.05.13. 17:31:51

"Inkább legyen minden nap 'enyhe', közepes idő minden nap és elleszek... Hát sajnálom az ilyen embert. Mert értelmes...az agyával gondolkozik nem a lelkével. Az ilyen emberek miatt jutott oda a világ ahol van."
-Az utolsó mondat erős, de a lényeget megfogtad.
Vannak emberek, akik gondolati úton jutnak el a szerelem érzéséhez. Talán úgy nézhet ki mint egy 'checklist'. "Ohh, ez megvan, ezt is kipipálhatom..stb. Azthiszem ezek alapján én szerelmes vagyok.." Nem mondom hogy nem szerelem, valójában nem ehhez a kaszthoz tartozom, így nem is tudom megérteni sokszor az emberek (gyakorlatilag) másik felét. Az érzelmek máshogy jelennek meg mindenkinél. De az a fajta hideg ragaszkodás az ő szubjektív szerelmük. És nem hiszem hogy miattuk jutottunk idáig. Valójában amire gondolhatsz, az magának a kollektív szeretet és pár-összetartozás mérlegének elbillenése a HIDEGSÉG és a RACIONÁLIS gondolkodás irányába. Ez adódhat abból, hogy több olyan ember van a világon már, aki távolabb áll a klasszikus, költői és érzelmi alapú szerelemtől. Vagy adódhat abból hogy az utóbbi soványodó rész a növekvő hányadúból próbál boldogságot lelni. Ami PERSZE MINDIG bebizonyosodik hogy nem működhet, csak amire erre rájön a korunk embere, nagyobb bajban leszünk. Én speciel elkezdtem félni. Tanács: mindenki azon emberek társaságát keresse, akiében úgy érzi: feltöltődik! Azt hiszem EZ, az én irányadóm.

Nagytesod:) 2010.05.13. 17:33:16

Szia Áki...megint írnom kell:)Nekem nagyon tettszett ez a bejegyzés...vagyis ha őszinte akarok lenni talán ez az első ami tettszik nekem:)
De hát ki mondja meg neked ha nem én:)??Egyetértek teljesen és pont!
Utólag még megírnám,hogy az én legboldogabb napom akkor volt az életben,mikor Hamburgból hazarepültem és hazavártak hosszú idő után szeretettel és szerelemmel.:)
Mindenkit más tesz boldoggá,de a szeretet mindenkit boldoggá tesz:)
Na ez legyen az ÉN idézetem,pedig ez nem annak készült:)de tényleg.
Várlak haza,mindenjót.pusz
Peti

Tomi88 2010.05.13. 17:47:22

Szeva Ákos!

Szerintem nagyon is igazad van ennek az idézetnek tényleg nem nagyon van így értelme. Ha már valaki idéz akkor idézzen rendesen, mert ez konkrétan csak az idézet eleje. Így értelmetlen vagyis nem helyesen tükrözi azt amit az idézet írója konkrétan mondani szeretne. Szegény szabina... A szerelem meg nem más mint: “A szerelem az agyban lejátszódó bonyolult kémiai folyamatok összessége”
;D

üdv.

Kisrénes Andi 2010.05.13. 19:55:06

Szia Áki!
Nekem nagyon tetszik amiket írsz a blogban.Csak így tovább,én mindig olvasni fogom.
Elgondolkoztató amiről most írtál.A szerelem tényleg nem tart örökké,de ez szerintem csak rajtunk múlik. Szerintem a szerelem a legjobb dolog a világon, olyankor tényleg úgy érzed, hogy nem jöhet semmi olyan, amit ne tudnál megoldani....egyszóval tényleg ott van az a lila köd:)
Hát amikor meg elmúlik....az már egy másik kérdés.Menni kell mindig tovább, sosem szabad feladni, hátha belesétálhatunk még a lila ködbe..:)
Hú, ezt de szépen fogalmaztam meg.:)
Bocsi de ez csak úgy jött!
Nagyon vigyázz magadra!
Várunk haza!
Sok puszi!
Rénes család

dévigyi 2010.05.13. 23:26:39

Haligali

Tökre egyetértek mindennel amit írtál, csak röviden írok 1-2 dolgot... "a legalapvetobb erzelmi szuksegletunk, hogy szerelmesek legyunk, hanem az, ..... s aki meglatja bennunk a szeretetremeltot." szerintem aki így gondolja, ahogy mondtad túl sokat csalódott már az életében és inkább a boldogtalanabb utat választja, de az is előfordulhat, hogy egyszerűen még nem volt szerelmes, ez a mai "globalizált" világban valakinek egyszerűen nem adatik meg, mert éppen nem úgy alakult az élete:S Vagy egyszer már érezte a szerelmet és azóta folyton azt keresi, de a keresés csalódottságában teljesen "üres" lett, de a szerelmet, mint a boldogság forrását nem keresni, akarni kell, mert akkor tuti nem "sikerül", lehet, hogy most ezek zagyvaságoknak tűnnek, de ezek juntak az eszembe. Renato kommentjéhez kapcsolódva az a mondat télleg kicsit túlzás, hogy ilyen emberek miatt jutott a világ oda ahova. Azért 1 kis túlzással így is lehet foglamazni, de a világ sorsa úgymond mindenkin múlik és nem lehet ujjal mutogatni a másikra, ugyanúgy felelős a világ sorsáért bárki más. Összességében szerintem a szerelem igazából egy relatív fogalom és mindenki számára mást juttat az eszébe más emlékeket, képeket érzéseket idéz fel, de a lila köd jelző tényleg találó rá(általánosságban).Még tudnék írni, de már mennem kell aludni:D
Minden jót!!!
Üdv: Dávid

dévigyi 2010.05.13. 23:46:35

HaliGali

Tökre egyetértek mindennel amit ide leírtál csak pár gondolatot írok le..."a legalapvetobb erzelmi szuksegletunk, hogy szerelmesek legyunk,... s aki meglatja bennunk a szeretetremeltot."
Szerintem aki így gondolkodik-ahogyan írtad- már túl sokat csalódott élete során és inkább a boldogtalanabb utat választotta. Azonban szerintem az ilyen emberek közül az is előfordulhat, hogy valaki már volt szerlemes, azonban újból az akart lenni és azt kereste hosszú ideig azonban az eltelt idő alatt és a csalódások miatt "üres" lett. A szerlmet nem keresni vagy akarni kell mert akkor nem fog "sikerülni". De szerintem aki már egyszer érezte a lila ködöt annak sokkal fényesebben kellene a világra néznie. Mert sajnos a mai "globalizált" világ és sok más miatt egyszerűen vannak olyanok akiknek nem is volt lehetőségük, hogy érezzék a szerelmet, netán még szeretetben sem volt részüük, mert úgy alakult az életük. Szerintem aki kiírta ezt az idézetet nagyot kellett, hogy csalódjon. Renato kommentjéhez kapcsolódva, hogy télleg "azok" az emberek tehetnek arról, hogy a világ olyan lett amilyen kicsit tényleg túlzás. Ugyanis nem mutogathatunk a másikra ujjal, hogy az miattad van így, az úgymond másikfajta ember is tehet arról, hogy világ olyan lett amilyen(nem feltétlenül rossz, de ez 1 másik téma), mert mindenki itt él ezen a Földön és mindenki ugyanakkora felelősséggel bír.
Összeségében szerintem a szerelem egy relatív fogalom, mindenki számára mást jelent, más emlékeket juttat mindenki eszébe... De általánosságban télleg a boldogság forrása és a lila köd jelző is találó;)
Lehet tiszta hülyeségeket írtam, de ez pattant ki a fejemből, és ez a XXXva blog nem külte el az előbb és nem mentettem el, szal másodszorra irtam le mindent, nembaj kicsit írok:D
Na minden jót!!!
Üdv: Dávid

dévigyi 2010.05.13. 23:47:25

mégis elkülte, két verzió:D...

ginaaa 2010.05.14. 00:31:18

Ahogy olvasom a kommenteket, kivehető hogy mindenki azt hiszi, hogy Szabina ilyen "negatív" személyiség. Nem. Ez egy ártatlan Facebook idézetes program szüleménye. Nem kell elítélni másokat mert különbözünk, lehet az az illető aki épp ezt az idézetet írta, csalódott a szerelemben. Nem tudhatjuk. Mindenkinek vannak rossz napjai. Nem minden tökéletes és mi sem vagyunk egyformák.Tomi88 amúgy Szabina már lassan másfél éve boldog szerelemben él.:)
Ákos ez ám az őszinte válasz, örömmel olvastam,a sorokat. Sajnálom,hogy majd az itthonlétedben elkerüljük egymást. De majd összehozzuk, remélem haza tudok jönni :)Köszönök mindent: az őszinte szavakat és a kölcsönös bizalmad:) Üdv.

Nagytesod:) 2010.05.14. 02:52:30

Mindenki igenigen kommentelődik:)
Így tovább!
peti

akos.czentlaki 2010.05.14. 14:13:18

jolesik hogy ilyen sokan olvastok :)
igen tessek csak kommentelodni es hamarosan jon a kommentkomment.:)

NBaluu 2010.05.20. 23:02:45

Gondolatok háborúja....

Attila75 · http://www.infovip.hu/index.php?menu=profile&id=2139 2010.08.06. 02:34:46

Sziasztok! Nagyon jo a blog bejegyzes,es a kommentek is! latszik,hogy normalis emberek
az olvasok,es megertik amit leirtal.
En nem hasznalom,masok idezeteit.
Ha nem irok egy olyat ami tettszik,es ez meg is a sajatom,sajat gondolatok,es sajat erzesek.
" Almodunk,de neha fel kell ebrednunk,hogy
az alombol valosag legyen! "
süti beállítások módosítása